T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlçe Müdürü
Adı: Soyadı : Çağrı ÇOBAN
Tarihçe
Bakanlığımız; Tarım Bakanlığı ismiyle ilk olarak 1937 yılında yasal olarak yeniden yapılandırılmış, merkez ve taşra birimlerinin örgüt yapısı ilk kez oluşturulmuştur. 14 Haziran 1937 tarih ve 3629 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “ 3203 sayılı Ziraat Vekâleti Vazife ve Teşkilat Kanunu” ile üç ana hizmet birimi (Ziraat ve Veteriner İşleri Genel Müdürlükleri ve Pamuk işleri Müdürlüğü) yanında tüzel kişiliğe haiz katma bütçeli bir birim olan Orman Genel Müdürlüğü olmak üzere 4 ana hizmet ve bağlı kuruluşu kapsayan bir bakanlık merkez örgütü oluşturulmuş ve bu örgütlerin yasal görev ve sorumlulukları ayrıntılı biçimde belirtilmiştir. Müdürlüğümüzde bu kanunla, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Ziraat ve Veteriner İşleri Genel Müdürlüğü, İl Teknik Ziraat Müdürlüğüne bağlı olarak 1988 yılında İlçe Ziraat Mühendisliği ve Hükümet Veteriner Hekimliği adıyla kurulmuş ve yetkilendirilmiştir. Daha sonrasında 2011 yılına kadar Adaklı İlçe Tarım Müdürlüğü adıyla hizmetlerini sürdürmüştür. 2011-2018 yılları arasında Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına bağlı olarak Adaklı Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ismiyle hizmet etmiştir. Bakanlığımız “10.07.2018 tarih ve 30474 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 1 no’lu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi” ile yeniden yapılandırılmış olup, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı İle Orman ve Su İşleri Bakanlığı birleştirilerek Tarım ve Orman Bakanlığı adını almıştır. Müdürlüğümüz bu tarihten itibaren Adaklı İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ismiyle hizmet vermektedir.
İlçe Müdürlüğümüzün Görevleri
-İlçenin Tarımsal envanterini çıkarmak ve ilçenin tarım üretim potansiyelini mevcut teknolojiye göre belirlemek,
- Her türlü ilçe yayım programlarını hazırlamak ve yayınların kendi elemanlarına, tüketicilere ve çiftçilere ulaştırılmasını sağlamak,
-Çevreye duyarlı doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirlikle ilgili yeni teknolojileri ve bilgileri çiftçilere ulaştırabilmek, ilçenin tarımsal yayım programını hazırlamak programın gerçekleşebilmesi için üretici, üretici örgütleri, üniversite, özel sektör ile işbirliği yapmak,
- İl Müdürlüğü, Araştırma kuruluşları ile doğrudan merkeze bağlı olan benzeri kuruluşlarla işbirliği halinde uygulamaya dönük demonstrasyonlar programlamak ve yürütmek,
-İlçede çiftçilerin karşılaştığı problemleri İl Müdürlüğüne ve dolayısı ile araştırma enstitülerine iletmek, çözümlerin çiftçilere iletilmesini sağlamak, ilçede görev yapan personelin hizmet içi eğitimlerini koordine etmek,
-İlçenin tarım ürünlerini ekiliş, verim ve üretimlerini tahmin çalışmaları yapmak, tarımla ilgili her türlü istatistik bilgilerinin zamanında toplanmasını sağlamak,
-Hayvan ve bitki sağlığı ile gıda ve yem konusunda ilçe düzeyinde risk kriterlerini ve yönetimi esaslarını belirleyerek değerlendirme yapmak ve gerekli iletişimi sağlamak,
-İlçedeki hayvanların refahının sağlanması ile salgın hastalıklardan korunmasını sağlamak, bulaşıcı hastalıkların yurt çapında yayılmasını önlemek amacıyla ilçe çapında plan, program ve projeler hazırlamak, gerek bunları, gerekse il Müdürlüğü ve Bakanlık tarafından belirlenenleri, ilçede uygulamak, izlemek, denetlemek,
- İlçe dahilinde bitkilere zarar veren zararlı hastalık ve organizmaların tespitini yapmak ve koruma programlarını hazırlamak, onaylanmış programların uygulanmasını sağlamak,
- Çiftçilerin kooperatif veya birlik şeklinde teşkilatlanmasını ve kooperatifçiliği teşvik etmek, bu amaçla etüt ve projeler hazırlamak, kooperatiflerin ve birliklerin kurulması için teknik ve yetkisi dahilinde mali yardımda bulunmak ve denetlemek,
-Bakanlıkça yürütülen iç ve dış kaynaklı entegre ve münferit bitkisel üretim, hayvancılık ve su ürünleri üretim, değerlendirme, pazarlama ve kırsal kalkınma projelerinin ilçe ile ilgili kısımları uygulamak, uygulatmak, hibelerin zamanında ve amacına uygun olarak kullanılmasını takip ve kontrol etmek,
- Küresel iklim değişiklikleri, tarımsal çevre, kuraklık, çölleşme ile ilgili çalışmalar ilçe düzeyinde olanları yürütmek, diğer afetler ve tarım sigortası ile ilgili olarak 14/6/2005 tarihli ve 5363 sayılı Tarım Sigortaları Kanunu çerçevesindeki uygulamaların yaygınlaştırılmasına yönelik eğitim, yayım ve tanıtım ve mevzuatla verilen diğer çalışmaları yapmak,
- Hayvan ıslahı faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin veri tabanı çalışmalarını yürütmek,
- Büyükbaş ve küçükbaş damızlık yetiştiriciliği yapılan işletmelerin teknik yönden kontrolünü yapmak,
- İlçenin hayvancılık konusunda üretim potansiyelini belirlemek, mevzuatı doğrultusunda ilçede hayvansal üretimin insan sağlığı ve ekolojik dengeyi koruyucu yöntemlerle yapılmasına ilişkin çalışmalar yapıp bunları denetlemek.
- Projeye dayalı olarak kurulmak istenen hayvancılık işletmelerine ilişkin teknik yardım taleplerini değerlendirmek,
- İlçede bitkisel, hayvansal ve su ürünleri üretimi ile ilgili bilgi sistemlerinin kullanılmasını sağlamak,
- Kayıt sistemleri veri girişleri ve kayıt sistemlerine dayalı destekleme uygulamalarını yapmak,
-Alternatif üretim tekniklerine yönelik üretici, üretici örgütleri, müteşebbis ve tüketicilere eğitim ve yayım hizmetlerinde bulunmak, denetim faaliyetlerini yürütmek, alternatif tarımsal üretim tekniklerine yönelik Bakanlıkça ve İl Müdürlüğünce verilecek görevleri yapmak.
- Tarımsal yayım ve danışmanlık hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, uygulamaları yaygınlaştırmak için eğitim, yayım ve tanıtım çalışmaları yapmak,
- İlde kurulu bulunan döner sermaye işletmesi ile ilgili iş ve işlemleri mevzuatına uygun olarak ilçe bazında yürütmek,
-Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu ile arazi edindirme, tarım arazilerinin parçalanmasını önlemek, arazi düzenlemesi ve toplulaştırması, sulama verimliliğini arttırmak için uygun sulama tekniklerinin kullanılması ve tesislerinin yapılması, toprak kaynaklarını korumak, tarla içi geliştirme hizmetlerini yürütmek, 3083 sayılı Kanun çerçevesinde ve Bakanlıkça verilen yetki ve görevler dahilinde gerekli faaliyetleri yapmak,
- İlçede, Bakanlığın orta ve uzun vadeli strateji politikaları çerçevesinde çalışmalarını yürütmek.
- (Ek: 22/3/2013 tarihli ve 14 sayılı Olur) Sivil savunma, afet, acil durum, seferberlik ve savaş hali ile koruyucu güvenlik hizmetlerini mevzuata uygun olarak sivil savunma uzmanları eliyle yürütmek.
-(Ek: 22/3/2013 tarihli ve 14 sayılı Olur) Kırsal alanda yaşayan kadınların tarımsal üretime katılımını ve istihdamını sağlamak, kadın örgütlerini ve girişimci kadınları desteklemek, kırsalda kadının konumunu iyileştirmek, fiziksel ve sosyal çevre ile olan ilişkilerini düzenlemek ve kapasitesini artırmak için gerekli çalışmalar yapmak, uygulamak, izlemek ve değerlendirmek.
- Mevzuatla verilen diğer görevler ile İl Tarım ve Orman Müdürü ve Kaymakam tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Personel Durumu
İlçe Müdürlüğümüzde; 4 Veteriner Hekim (İlçe Müdür V.), 2 Ziraat Mühendisi, 1 Teknisyen, 1 Teknisyen Yardımcısı, 1 Bilgisayar İşletmeni ve 2 Sürekli İşçi mevcut olup toplam 11 personel hizmet etmektedir.
Hizmet Binası
İlçe Müdürlüğümüz faaliyetlerini 2 kat ve bodrum kattan oluşan kendi hizmet binasında yürütmektedir. İlçe Müdürlüğümüzün hizmetlerini yürütmek üzere tek kabinli arazi tipi hizmet aracı bulunmaktadır.
Hayvancılık Durumu
İlçede 8.500 adet büyükbaş, 35.000 adet küçükbaş hayvan kayıtlı olup, düzenli olarak yılda 2 defa (ilkbahar-sonbahar) aşıları yapılmakta, tüm kontrolleri yapılmakta ve yeni doğan hayvanlar kimliklendirilerek kayıt altına alınmaktadır. İlçede 5.508 adet fenni arı kovanı olup, yıllık bal üretimi yaklaşık 50 tondur.
Arazi Durumu
Arazilerin engebeli ve dağlık olması nedeniyle ilçede makinalı tarım yapılmamaktadır. İlçemizde toplam tarım alanı 422.879 dekardır. İlçede 12.903 dekar sulu tarım arazisi, 8.723 dekar tarla, 4.468 dekar bahçe, 383.440 dekar çayır ve mera alanımız mevcuttur. Tarıma elverişli olup kullanılmayan alan 423.971 dekardır. Tarım arazilerinde; korunga, fiğ, yonca ve çayır otu ekimi yapılmaktadır. Meyvecilik gelişme göstermekte olup ilçede elma ve ceviz üretimi yapılmaktadır.
İletişim
Telefon : 04266112240
Fax : 04266112291
Mail : adakli@tarimorman.gov.tr